تشكيل "بسيج ملي دريايي ايران"
حماسه

تشكيل "بسيج ملي دريايي ايران"

جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران ضمن اعلام آمادگي اين نيرو براي توريستي كردن جزاير ايراني خليج فارس گفت: خليج فارس متعلق به کشورهاي حاشيه اين خليج است و ايران به دليل موقعيت جغرافيايي و سهم عمده خود نقش بسزايي در حراست از خليج فارس دارد.

سردار دريادار پاسدار عليرضا تنگسيري در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهميت منطقه خليج فارس گفت:‌ ايرانيان در سه مقطع تاريخي، سابقه سيلي زدن به گوش بيگانگان را داشته‌اند كه شامل بيرون راندن پرتغالي‌ها در سده شانزدهم ميلادي،‌ انگليسي ها در سده نوزدهم و آمريکايي ها در قرن بيستم است.
 
وي با بيان اينکه در برهه‌هاي مختلف تاريخ، خليج فارس با همين عنوان ياد شده است افزود: ‌اسناد تاريخي نشان مي‌دهد كه ايرانيان قديم، خليج فارس را خليج پارس و اعراب اين خليج را بحر الفارسي مي‌خواندند؛ همچنين انگليسي‌ها در نقشه‌هاي قديمي خود تا دوره ستم‌شاهي پهلوي از خليج فارس با عنوان "پرشين گلف"، آلماني‌ها با نام "پرسشن گلف"، روس‌ها با نام "پرسيدس گزاليف"، ايتاليايي‌ها با نام "گلفو پرسيکو" و ژاپني‌ها با نام "پرشوان" ياد مي‌كردند كه همه اين نام ها در اسناد تاريخي کشورهاي مذكور آمده و حقانيت اين ادعا را اثبات مي‌کند.
 
جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه با اشاره به اينکه ايران با داشتن 1275 کيلومتر مرز ساحلي داراي طولاني‌ترين ساحل با خليج فارس است، اظهار داشت: اگر خط مستقيمي از تنگه هرمز تا دهانه اروند بکشيم 850 کيلومتر مرز آبي را شامل مي‌شود که اين مرز آبي از مرز تمام کشورهاي منطقه بيشتر است.
 
وي تصريح كرد:‌ متأسفانه سابقه ايجاد اسامي غير واقعي براي خليج فارس از زمان "ناصر" در مصر شروع شد و از همان موقع نام جعلي خليج "ع ر ب ي" به ميان آمد که پس از پيروزي انقلاب اسلامي، دشمني غرب باعث پررنگ‌تر شدن اين دروغ شد.
 
دريادار تنگسيري با بيان اينکه غرب به دليل پيشينه تاريخي غيرقابل انکار و تعدد مدارک معتبر نمي‌تواند به طور آشکار دروغي به نام خليج ع ر ب ي را مطرح کند، افزود: آنها قصد دارند با خلاصه کردن نام خليج فارس و عنوان کردن نام خليج به صورت تنها بستر مناسبي براي هدف ناپسند خود ايجاد کنند.
 
وي دليل دشمني آشکار غرب با ملت ايران را مقابله جمهوري اسلامي با زياده‌خواهي‌هاي آنها در غارت نفت و حضور استعمارگرانه در منطقه دانست و تصريح کرد:‌متاسفانه آثار اين تبليغات سوء به همسايگان ما در حاشيه خليج فارس کشيده شده است و آنها بدون داشتن آگاهي کامل از اهداف پشت پرده غرب مبني بر ايجاد تفرقه ميان مسلمانان به اين بحث ها دامن مي‌زنند.
 
دريادار تنگسيري حراست از دارايي هاي کشور را وظيفه عموم ملت عنوان كرد و افزود: نام خليج فارس نيز از جمله دارايي‌هاي كشور است و همگان بايد بدانند كه ما تا پاي جان از اين سرمايه ملي دفاع خواهيم کرد.
 
وي ادامه داد:‌ خليج فارس متعلق به کشورهاي حاشيه اين خليج است و ايران به دليل موقعيت جغرافيايي و سهم عمده خود نقش بسزايي در حراست از خليج فارس دارد.
 
جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه تأكيد كرد: ما همواره در رزمايش هاي مشترک به کشورهاي منطقه پيام داده‌ايم که آب‌هاي منطقه متعلق به ما و شما بوده و حضور بيگانگان در منطقه معنايي ندارد.
 
دريادار تنگسيري با اشاره به ترك خليج فارس از سوي ناو اينترپرايز اظهار داشت: ناوهاي آمريکايي كه از آب کشورهاي همسايه عبور مي‌کنند اجازه هيچ گونه ترددي در آب‌هاي جمهوري اسلامي ايران ندارند و ما با توجه به آسيب رساني اين ناوها به محيط زيست منطقه و ايجاد خطرات زيست محيطي براي خليج فارس حق داريم كه نسبت به حضور آنها در اين منطقه اعتراض كنيم.
 
وي با بيان اينكه ‌خليج فارس با وسعت 2500 کيلومتر منطقه‌اي بسته است، افزود: به دليل اينكه تنها راه خروج آب از خليج فارس تنگه هرمز است آب اين خليج به ندرت جابجا مي شود و وجود اين حجم شناور در آب‌هاي منطقه باعث آلودگي آن مي‌شود.
 
جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه تصريح کرد:‌ از لحاظ نظامي، وجود بيگانگان در منطقه ‌مفهومي ندارد چرا كه پس از سرنگوني صدام ديگر تهديدي براي منطقه متصور نيست.
 
سردار تنگسيري با اشاره به پيشينه صلح طلبي ايرانيان تصريح کرد:‌ ما مسلمانيم و هيچگاه قصد تعدي به کشورهاي ديگر را نخواهيم داشت.
 
وي افزود: كشورهاي منطقه با مطالعه رهنمودهاي امام خامنه اي به عنوان رهبر ايران اسلامي متوجه مي‌شوند که ما کشور متخاصمي نيستيم، قصد تعرض به خاک هيچ کشوري را نداريم و طرح پروژه ايران هراسي در منطقه هدفي جز فروش تسليحات نظامي و معنا دادن به حضور نامشروع كشورهاي فرامنطقه‌اي ندارد.
 
سردار تنگسيري با اشاره به اقتدار ايران اسلامي گفت:‌ کشورهاي مسلمان حاشيه خليج فارس بايد افتخار کنند كه کشوري مسلمان و انقلابي با قدمت و پيشينه تاريخي بسيار بالا در همسايگي آنهاست که مي‌تواند از آنها و منافع‌شان دفاع کند.
 
جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه تصريح کرد:‌ ما بارها اظهار کرده‌ايم كه توانايي دفاع از خليج فارس را داريم، اين خليج را خانه خود مي‌دانيم و هيچ انساني در خانه خود آتش افروزي نمي‌کند.
 
دريادار تنگسيري اظهار داشت: با مراجعه به تاريخ در مي‌يابيم که اين کشورها روزي جزئي از ايران بودند اما ما هيچ‌گاه ادعايي در اين خصوص نداشته‌ايم و هم‌اکنون نيز جز دوستي و حمايت، ارمغاني براي آنها نداشته‌ايم و فقط به دنبال دفاع از حقوقي مانند حراست از 19 جزيره ايراني از قبيل ابوموسي، ‌تنب کوچک و بزرگ هستيم.
 
وي تأكيد كرد: ما بايد بلافاصله پس از مطرح شدن ادعاهاي واهي در خصوص خليج فارس با فرهنگ‌سازي مناسب براي شناساندن اين خليج به جوانان‌ خود و همچنين جهانيان اقدام مي‌کرديم؛ اکنون نيز رسانه‌هاي گروهي، ‌مطبوعات و هنرمندان با يکدلي و ايجاد فرهنگ‌سازي مي‌توانند از اين سرمايه ملي حراست کنند.
 
جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه اذعان داشت: نيروي دريايي سپاه با وظيفه حراست از خليج فارس، آمادگي دارد تا با توريستي کردن جزاير موجود در خليج فارس جوانان را بيشتر با اين خليج آشنا کند.
 
وي گفت: وجود 2 هزار و 200 کيلومتر مرز آبي در جنوب و 1200 کيلومتر مرز آبي در شمال کشور زمينه آشنايي تمام جوانان ايران را با آب فراهم مي‌کند.
 
دريادار تنگسيري با اشاره به اينکه ‌خليج فارس منبع اصلي نفت و گاز کشور به شمار مي رود افزود:‌ جزاير موجود در اين خليج به علت وجود بيش از 600 گونه ماهي، 15 گونه ميگو،‌ 5 گونه کوسه،‌جزاير مرجاني بسيار شگفت‌انگيز و طبيعت غير قابل وصف بهترين زمينه‌ را براي گردشگري داراست.
 
وي در پايان خاطرنشان كرد:‌ پس از آشنايي جوانان ما با خليج فارس، دفاع ما به دفاعي ملي تبديل مي‌شود که از اهداف اصلي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به شمار مي‌‌آيد و ما خواهيم توانست بسيج ملي دريايي ايران را راه ‌اندازي کنيم.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:45 :: توسط : سرباز گمنام

درباره وبلاگ
حضرت حیدر به نام فاطمه حساس بود خلقت از روز ازل مدیون عطر یاس بود ای که بستی راه را در کوچه ها بر فاطمه گردنت را می شکست آنجا اگر عباس بود.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ُ و آدرس raheshahadat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 37
بازدید کل : 4607
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

.